تبیین برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود.

حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر به جمع خبرنگاران آمده بود افزود: حضور در تریبون نماز جمعه و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه‌های استان در هفته مبارزه با مواد مخدر است.
 
وی اظهار داشت: ۷۵ درصد مجرمان که در زندان‌ها به سر می‌برند به صورت غیر مستقیم و مستقیم با موضوع مواد مخدر درگیر هستند.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از ایجاد خانه یاریگر در استان خبر داد و افزود: ایجاد مهارت‌های لازم در جامعه هدف از اجرای طرح یاریگر در استان است.
 
حسینی بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه به ویژه صداوسیما در ایجاد آگاهی در جامعه به ویژه نوجوانان و خانواده‌ها بسیار مؤثر دانست.
 
این مقام مسئول شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: استان قزوین ۱۳ شهید در زمینه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.
 
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ناشی از توزیع و مصرف مواد مخدر جامعه و خانواده‌ها را درگیر چالش‌های مختلفی کرده است گفت: این موضوع اهمیت مبارزه همه جانبه با موضوع مواد مخدر را بیش از پیش افزایش داده است.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ادامه از افزایش ۳۲ درصدی تولید تریاک در افغانستان خبر داد و اظهارداشت: با توجه به همجواری کشور افغانستان، کشورمان در زمینه مبارزه با گسترش توزیع این ماده مخدر همواره پیشتاز بوده است.
 
وی تاکید کرد:عزم و اراده مسئولان نظام درمان معتادان است.
 
حسینی افزود:در سال قبل ۵۷۰ برنامه با محتوای مبارزه با مصرف مواد مخدر از طریق رسانه ملی و استانی تولید و پخش شد.
 
وی تجارت مواد مخدر را چهارمین تجارت پرسود در دنیا عنوان کرد و گفت:متاسفانه این موضوع منجر به تمایل فعالان این حوزه در این عرصه شده است.
 
تمایل به مصرف ترکیبی و ورود مواد ناخالص دومین عامل مرگ و میر مصرف کنندگان مواد مخدر از موضوعات دیگری بود که حسینی به آن اشاره کرد.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه از کشف هزار و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۹۵۰ خرده فروش و عمده فروش در سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار